אמא'לה, הילד לא רוצה לאכול!

מאת: שרון דוידוביץ, דיאטנית קלינית

 

עוד:

אני לא הסבתא, אני האמא..

תסמונת "מגיע לי!"

איבחון מתבגרים עפ"י כתב היד

רחיצת התינוק

יציבה לקויה ובעיות קשב וריכוז

שעת סיפור

להיות שלימה במקום מושלמת

אהבה בכל החושים

הנקה וצום בכיפור

היפוך עובר

לדבר עם המתבגרים שלנו

הנקה במקום ציבורי?

סטריפינג - הזכות לבחור

חרדות לידה?

אבא, אימא, קצת יותר לאט!

מי "סופר אמא"?

אימהות חורגת מגבולות הביולוגיה

הקורקינט של טולקין

בכי של תינוק - לא מה שחשבת

איך הוא לומד לבחור?

תרומת המשחק להתפתחות הילד

פער מיגדרי חדש

 

פעמים רבות ניגשים אליי הורים שמדווחים על אחד מהילדים בבית

ש"לא אוכל " לעומת אחד האחים ש"אוכל בלי הפסקה".

 

על מנת שילדנו יאכלו באיכות ובכמות המותאמת להם, עלינו כהורים להפנים כלל ברזל: ההורה אחראי על איכות המזון ולא על הכמות הנאכלת.

כמו כן, ההורה אחראי על סביבת האכילה (נעימות ורוגע ) היגיינה

וניקון, כלי אוכל מותאמים לגיל הילד, שעות הארוחה ומיקום הארוחה.

 

הילד לא סיים את כל הצלחת עם קציצה, אורז וגזר גמדי? אין ממה להילחץ. מי הגדיר שהכמות  שהוגשה מתאימה לו? רק הילד עצמו קובע כמה מזון הוא מכניס לגופו. לא מומלץ להיגרר למשחקי כוח סביב כמות האוכל הנאכלת. אל תשכחו שהקיבה שלו קטנה.

 

הילד אוכל 3 בורקסים וזה נראה לכם יותר מדי? הקפידו לא להכניס מזונות המזיקים לבריאות הביתה בתדירות גבוהה. המזון מוגש על השולחן? אין להתווכח עם הילד על הכמות.

שימו דגש על התנהגות האכילה, אכילה איטית, לעיסה של המזון, מגוון הטעמים והמרקמים בארוחה. כמו כן, התאימו את טמפרטורת המזון לילדים.

 

טיפים להרגלי אכילה משפחתיים נבונים:

הבסיס לכללים הינה הדוגמא האישית של ההורים.

 

  1. אוכלים רק בשולחן האוכל! אין להסתובב בבית עם כל סוג של מזון.

  2. קבעו לפחות ארוחה משפחתית אחת ביום. בארוחה זו ישתתפו לפחות מבוגר אחד וילד אחד.

  3. מקומות קבועים סביב שולחן האוכל. דרך זו תבטיח תחילת ארוחה ברוגע וכן ביטחון בקרב הילדים. ילד הזקוק לכיסא גבוה יישב בכיסא מותאם ולא על ברכיי ההורים.

  4. כל אחד אוכל מהצלחת שלו.

  5. לא לאכול כאשר הטלויזיה פועלת. 

  6. קביעת שעות לארוחות. אין לשנות את השעה של ארוחת הערב לפי תוכניות טלויזיה או חוגים. ניתן לקבוע סימן משפחתי לתחילת הארוחה כמו למשל צלצול בפעמון, השמעת שיר בטייפ ועוד.

  7. משך ארוחה בין 20-30 דק'. לא מומלץ לקום, לענות לשיחות פלאפון או לגשת לעיסוקים תוך כדי. מומלץ לנצל את החצי שעה הזו ע"מ לשוחח ולשתף את בני המשפחה ביום הלימודים\עבודה . 

  8. לא מומלץ להשתמש במשחקים כמו "אווירון" על מנת שהילד יאכל.

  9. ניתן לקבוע תפריט משפחתי שבועי.שתפו את הילדים בקביעת התפריט. התפריט חוסך זמן וכסף.

  10. שתפו את הילדים בהכנת הארוחה. ילדים מגיל צעיר ביותר מסוגלים לערוך שולחן, להוציא ירקות מהמקרר ועוד. הקפידו שיהיה מבוגר המפקח ומקפיד על כללי בטיחות זהירות.

  11. שלבו ירקות בכל ארוחה. כבדו כל ילד בירק.  אין לומר "עידן  לא אוהב ירקות" מומלץ להניח לכל ילד בצלחת ירק אחד (אפילו בכמות קטנה) על מנת שיכיר את הירק, ייגע בו, יריח אותו ויטעם.

  12. אוכל הוא לא פרס! הילדים לא מתנהגים יפה בבנק? הבטיחו להם מדבקות\ משחק אם יתנהגו יפה  אך אל תבטיחו גלידה או ממתק!

 

בתיאבון!

 

 

שרון דוידוביץ/ דיאטנית קלינית ואימא של עמית ונבו.

sharondiet@gmail.com

054-2121072

 ______________

תגובות: הגיבי על הכתבה                              מעניין? שילחי לחברה   

 

 

__________________________________________