שיחות עידוד עם עצמכם

מאת: אריאן לב, מטפלת הוליסטית

 

אריאן לב

 

עוד:

לשפר את תדמית הגוף

מחמאות: לימדו לאהוב אותן

"החולה המדומה"

הרזייה הוליסטית

החוכמה שבפנים

זיהוי חלבונים הגורמים לאלרגיה

תשעה חודשים של טירוף חושים

הריון: אור שמחה ובריאות

עיסוי בהריון

עיסוי לאם ולילד

השפעת ביטוי רגשות על מחלת הסרטן

ממוגרפיה - חבל על הזמן?

 

השפעת התערבות פסיכולוגית על הפחתת הסיכון

 

האופן בו אתם מדברים אל עצמכם במשך היום עשוי להיות בעל השפעה מכרעת על תדמיתכם העצמית והצלחתה של תוכנית ההרזיה שלכם. בין אם אתם מודעים לכך ובין אם לאו, אתם מדברים לעצמכם כל הזמן לא בהכרח באופן הכרתי או בקול רם. אם אתם רואים מולכם עוגת שוקולד, אין אתם נמשכים אליה אוטומטית. בהחלטה אם לקחת נתח  מן העוגה אם לאו אתם אומרים לעצמכם, "היה לי יום קשה , מגיעה לי פרוסה." או "עשיתי דיאטה כל השבוע ולא הורדתי אפילו גרם, אז אולי כבר כדי לאכול קצת".

 

מה קורה בהמשך? בוודאי אתם אוכלים את העוגה. אולם מה יקרה אם במקום השיחה הנ"ל תאמרו לעצמכם, "היה לי יום קשה, אבל לא אפתור דבר אם אוכל את העוגה הזו. זה לא ישפר את הרגשתי". דיבור עצמי מסוג זה ימנע אתכם מאכילה מיותרת.

 

העיקרון הוא שדיבור עצמי עשוי להשפיע על התנהגותכם. התנהגות שלילית עצמית מלתחילה עלולה להביא להתנהגויות כמו זלילה פתאומית גם אם לא חשים רעב. אם השיחות העצמיות הן חיוביות, תוכלו למנוע אכילה בלתי רצויה ותחושת אשם לאחר מכן.

 

במאמר זה אביא מספר עצות כיצד לשפר את השיחות העצמיות ולהופכן לחיוביות יותר.

 

היו מודעים לשיחות השליליות שלכם. בכל פעם שאתם אוכלים יותר על המידה או מרגישים שאינכם משיגים את מטרתכם, חישבו על מחשבות שעברו בראשכם לפני, במשך ולאחר האכילה. טוב יותר יהיה אם תנסו לדבר עם עצמכם לפני האכילה: לראות מה עובר לכם בראש. נאמר שאתם עומדים לשלוח את ידכם לשקית העוגיות כשאתם נוסעים חזרה הביתה . ייתכן שאתם חושבים לעצמכם, :זה ישפר את הרגשתי" או, "כבר אכלתי שלוש עוגיות, אז ממילא זה לא משנה אם אוכל את כל היתר". ניתן לנקוט בגישה אחרת והיא לומר לעצמכם, "אני מתנהג כאילו ארוחת הערב רחוקה ממני עוד שלוש שעות" או , "אכילת העוגיות לא תפתור את בעיית התנועה".

 

נסו לנתח את מחשבתכם.  שאלו את עצמכם אם המחשבות שלכם הגיוניות, אמיתיות או עוזרות לכם . במקרה שאתם תקועים בפקק תנועה, שאלו את עצמכם אם באמת אינכם מסוגלים להמתין לארוחת הערב. האם אתם עומדים לגווע ללא העוגיות? האם אכילת העוגיות תסלקנה את פקק התנועה? האם תחושו טוב יותר לאחר אכילת שקית שלמה של עוגיות? האם שלוש עוגיות שכבר אכלתם תגרומנה לשינוי משמעותי בתוכנית ההרזיה שלכם, בטווח הארוך?

 

קיראו תיגר על מחשבותיכם.חישבו מחשבות חיוביות יותר. למשל, "כמובן שאני אחכה עד ארוחת הערב, וייתכן שאז הרעב לעוגיות יחלוף" או, "האכילה של העוגיות לא תשפר את המצב" או "אכילה שלוש עוגיות לא תגרום לעליה במשקלי, אבל שקית שלמה תגרום לכך לבטח".

 

תנו לעצמכם נקודות טובות.במקום לענות את עצמכם על שאכלתם יותר מדי במשך יום אחד, חישבו על ששת הימים באותו שבוע שבהם לא זללתם בכלל.

 

חידלו להגזים במידת החשיבות של הירידה במשקל.  במקום לומר,"אם לא אוריד ממשקלי לפני החתונה של דודה שרית, לא אוכל ללכת", אמרו, "אעשה כמיטב יכולתי. אפילו אם אוריד רק קילוגרמים אחדים ארגיש טוב מאוד"

 

אל תתרצו תירוצים. מחשבות כמו "אין לי כל דרך בה אוכל להרזות בימי החגים", או "אני ראוי למזון הזה משום שהייתי כול כך בסדר", אינן חיוביות, עליכם לומר, "קשה לי לשמור על המשקל כאשר מבלים הרבה בחגים, אבל אוכל לתכנן", או "אני ראוי לחגיגה, ולכן אקנה לעצמי מתנה, אבל לא מזון".

 

הימנעו מהצהרות של "אף פעם" "ולעולם". אין זה הגיוני להתחייב שלעולם לא תאכלו אפילו ממתק אחד נוסף, או שמעתה והלאה תתעמלו במשך כל יום. הניחו לעצמכם להתחמק מהבטחות, אי- אפשר להיות מושלם כל הזמן.

 

הימנעו ממילים שליליות לתיאור מעשכם או לתיאור עצמכם.

מילים כמו טיפש, רע, רמי, אסורות בהחלט. הן רק מפריעות לכם לבנות את התדמית החיובית שלכם, ובדרך כלל אינן נכונות. האם אתם באמת אנשים רעים  רק משום שאכלתם עוד פרוסת לחם? האם רמאי אינה מילה חריפה מדי כדי לתאר חריגה קלה מן הדיאטה ? תארו לעצמכם רמאות לשמה מהי; הרי אין להשוות חריגה קלה מין הדיאטה לעומת רמאות בתשלום מיסים או במבחן. עליכם לומר לעצמכם בצורה חיובית יותר, "אכלתי עוד פרוסת לחם בארוחה, אני צריך להשתדל לשמור ותר מחר.

 

אל תצהירו הצהרות שאינן נכונות ומייאשות לגבי עצמכם .

אם תאמרו לעצמכם שלעולם תישארו שמנים וכי אתם כישלון, הרי שאתם מונעים מעצמכם את התקווה להצליח. אישה אחת, שרשמה את כל מחשבותיה ביומן, גילתה שם משפט כזה, :לעולם לא אוריד ממשקלי. אני חסרת משמעת עצמית." היא החליפה משפט זה במשפט , " אוכל להוריד במשקלי אם לא אגזים באכילה". היא גילתה בעצמה תכונות חיוביות ;" אני משלימה את המשימות שלי בזמן". בתמורה העניקה לעצמה מתנה. משפט שלילי אחר היה "אני שמנה ובלתי מושכת" והיא שינתה אותו למשפט "אוכל להיות מושכת יותר אם אלבש בגדים נאים ואתאפר".

 

קבלת גופכם כי שהוא אינה בהכרח הסכמה להרגלי אכילה גרועים. אתם זקוקים לגופכם , ולכן כדאי לכם לטפל בו.

 

אם תצליחו לשלוט במחשבות שלכם, ולהתייחס לגופכם בחביבות תצליחו להוריד ממשקלכם ולשנות את הרגלי האכילה שלכם באופן קבוע.

 

 שלכם ובשבילכם באהבה

 אריאן לב – מטפלת הוליסטית

אתר: http://www.ima-adama.co.il/home/arian/

טלפון:  0508-871767

מייל:  Arian_lev@walla.co.il

 

 

מה דעתך?    תגובות: כיתבי לנו                            מעניין? שילחי לחברה

 
תגובה:

אני רוצה לציין שאת נחמדה מאוד.

אני עוסקת בהתפתחות ומודעות כולל תקשורת ביני לבין עצמי
אני לא שמנה אני די חמודה אך הייתי רוצה להצליח לעזור לעצמי
את צודקת  פתחת אצלי נקודות למחשבה חיובית אני מודה לך ואני מקווה שאוכל להתגבר על הפיצוי העצמי שאני שרויה בו.
ויולט
 

_____________________________________________