עצירות בחג הפסח - המכה ה-11?

מאת: מערכת האתר

עוד בריאות:

שאיבת שומן

הפרעת קשב אצל מבוגרים

הכיני ילדך לחורף

הפרעות אכילה - מה שרופאים לא מספרים

אנטיביוטיקה - לא בכל מחיר!

דלקות אזניים חוזרות

רפואת נשים ללא מציצנות

הומיאופתיה - רפואת משפחה במיטבה

מוכנים, היכון, צאי

תרופות כולסטרול וסרטן המעי הגס

תסמונת התשישות הכרונית

תרופות סבתא

תרופות סבתא נוספות

הרזייה הוליסטית

האם כאב הראש שלך הוא מיגרנה?

אין כמו חג הפסח על מנת להזכיר לנו  את יציאת מצריים. אך מה לגבי יציאות המעיים?

עם הגיל חלים בגופנו שינויים רבים, מבוגרים רבים מתחילים לסבול מאי סדירות בפעילות המעיים. עצירות מוגדרת כאי מעבר צואה למשך 3 ימים, אך גם עבור מי שרגיל להתפנות פעמיים ביום, גם יומיים ללא התרוקנות עשויה להוות  בעיה.

 

בחג הפסח הארוחות המשפחתיות הרבות והכבדות וגם קמח המצה עצמו עשויים להאט את פעילות המעיים ולגרום לעצירות.  כמו כן שהייה ממושכת של תוכן הקיבה במעי גורמת להתרבות חיידקים המפרקים את תוכן הצואה ומשחררים גזים למערכת העיכול גם כן.

 

אז מה ניתן לעשות?

 

ליאת הלפרט, דיאטנית קלינית מוסמכת( R.D MSc ) מפאלאס ת"א - דיור מוגן, נותנת מספר עצות איך לעבור את הפסח בשלום:

 

1. ראשית להקפיד על שתייה מרובה. מומלץ לשתות שתייה לא מוגזת ( כגון מים או תה צמחים) כ 10 כוסות ליום.

 

2. לא לוותר על פעילות גופנית גם בזמן החופשה. פעילות כגון הליכה, שחייה, אופניים ממריצים את מערכת הריאות והלב אך גם את שרירי מערכת העיכול.

 

3. להעדיף ארוחות קטנות בתדירות גבוהה לאורך היום מאשר 2-3 ארוחות גדולות.

 

4. להגביל את אכילת המצות למינימום ההלכתי הנדרש ליום. מומלץ לבחור מצה עשירה בסיבים תזונתיים.

 

5. ניתן להחליף את המצה בפריכיות אורז על מנת להפחית את כמות הקלוריות למי שגם רוצה לשמור על משקלו.

 

6. לנסות ולשמר עד כמה שניתן את שיגרת היומיום. הארוחות המשפחתיות, הנסיעות והחופשה מוציאים גם את מערכת העיכול משגרתה.

 

7. כדאי להרבות באכילת פירות וירקות במשך היום לפחות 5 מנות ליום ( ומומלץ גם לגוון בצבעיהם).

 

8. ניתן לשלב במשך היום מוצרי חלב פרוביוטיים כגון יוגורט ביו או משקה חלב עשיר בחיידקים ידידותיים למערכת העיכול.

 

9. בין מזונות שעשויים להקל על העצירות ואף לסייע להתרוקנות טובה יותר: סלק מבושל, מיץ סלק, שזיפים מיובשים חלוטים במים, אגוזים ושקדים ( אך כמובן לא להגזים בגלל ערכם הקלורי) זרעי פשתן טחונים, תה ירוק ושמן זית.

 

והעיקר שיהיה חג פסח שמח!

 

 

 מה דעתך? הגיבי על הכתבה                     מעניין? שילחי לחברה

 

 

 

_________________________________________