לרדת במשקל זה קל, קשה או קשה מאוד?

מאת: שרון דוידוביץ

 

עוד בריאות:

30 סיבות להתחיל

רעלת הריון

פעילות אירובית בהריון

דיאטות משמינות

מנופאוזה

דיאטה - להחליט להתחייב ולעשות

שאיבת שומן

הפרעת קשב אצל מבוגרים

הכיני ילדך לחורף

הפרעות אכילה - מה שרופאים לא מספרים

אנטיביוטיקה - לא בכל מחיר!

דלקות אזניים חוזרות

רפואת נשים ללא מציצנות

הומיאופתיה - רפואת משפחה במיטבה

מוכנים, היכון, צאי

תרופות כולסטרול וסרטן המעי הגס

תסמונת התשישות הכרונית

תרופות סבתא

תרופות סבתא נוספות

הרזייה הוליסטית

האם כאב הראש שלך הוא מיגרנה?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אזהרה: המידע המובא כאן אינו מהווה תחליף להתיעצות אישית עם רופא או מטפל מוסמך. אין להסתמך על המידע כמקור מידע יחיד, שימוש ו/או צפיה בנתונים מעידים על הסכמתך לתנאי השימוש.

אין בכל האמור בכתבה משום הבעת דעה של "הדרך למעלה" לגבי כל המלצה המופיעה בו.

 

יצאתם לדרך? בחרתם תכנית הרזייה ואתם עומדים על קו הזינוק?

הצטיידו במחברת אישית או פנקס, והשתמשו בה לאורך הדרך.

קחו את התהליך כאתגר אישי, מסע מרתק ולא כעונש או כמלחמה.

 תוך כדי הצעידה אפשר לטעות, למעוד, ליפול, לנוח  אך לעולם לא חוזרים אחורה. הדרך היא חד סטרית.

מדובר בדרך ארוכה, לעיתים במישור, לעיתם בעלייה קשה.

תנאי מזג האוויר עלולים להשתנות,  ממזג אוויר נעים ונוח ועד לסערות קשות ושרב כבד.

 אך במבט לאחורה תגלו שהדרך הייתה מאתגרת, מהנה, מעניינת והובילה אתכם הישר ליעד האישי שלכם.

ואל תשכחו: אין קיצורי דרך!

 

1.      רשמו במחברת "למה זה כדאי?" למה כדאי לצאת למסע? במילים אחרות, נסו לשכנע את עצמיכם למה כדאי לכם להתחיל עכשיו בתכנית לשינוי הרגלי אכילה? למשל: כי עודף משקל  מקשה עליי לעלות במדרגות, כי אני רוצה לתת דוגמא אישית לילדיי, כי אני לא מצליחה למצוא בגדים במידות שלי וכן הלאה.

 

2.      רשמו במחברת מה היעד שלכם? היעד הכללי? כעת רשמו יעד ראשון, נקודת הצלחה משמעותית שתגרום לכם להרגיש שאתם בדרך. יעד שיגרום לכם לחייך ולאהוב את עצמיכם עוד יותר. ליד היעד רשמו מה הפרס שאתם מפרגנים לעצמיכם כשאר תגיעו אליו. למשל: יעד כללי - ירידה של 30 קג. יעד ראשון - להגיע למשקל 99 קג. פרס - ספר חדש. לאחר שתשיגו את היעד הראשון, רשמו יעד שני. היעד איננו תלוי בזמן. אנשים שונים מגיעים ליעדים שלהם בפרק זמן שונה. לא מדובר בתחרות אלא במסע.

 

3.      רשמו במחברת את כל ההצלחות האישיות שלכם בחמש שנים האחרונות. למשל: הצלחתי לסיים תואר שני, הצלחתי למצוא דירה בתקציב שתכננתי, הצלחתי להרגיל את הבת שלי לישון במיטה שלה.

 ליד כל הצלחה רשמו מה נתן לכם כוח להצליח? מה הניע אתכם?

 סביר להניח שתרשמו גורמים חיצוניים כמו עזרה מההורים, סדר יום מסודר וכד' וגם גורמים פנימיים כמו החלטיות, נחישות, רצון להוכיח לעצמי, ביטחון ...

כעת מיינו את הגורמים לגורמים חיצוניים ופנימיים בשני טורים שונים. עיינו בגורמים הפנימיים, אלו הם גורמי השליטה הפנימיים שלכם, הכוחות המיוחדים שלכם שיוכלו לקחת אתכם רחוק, גם הפעם.

 

4.      רשמו במחברת "10 דברים שאני אוהבת לעשות". למשל: לשמוע מוזיקה, ללכת לסאונה, לראות שקיעה ,... בדקו בכל שבוע שאתם עושים 2-3 דברים מתוך הרשימה. זאת, כדי להנעים את המסע , לצ'פר את עצמיכם בבונוסים.

 

5.      בקשו עזרה. הסבירו לבני משפחה וחברים בדיוק למה אתם זקוקים. היו חדים ובהירים בבקשות שלכם. למשל: אימא- אני בתהליך הרזייה הכי משמעותי בחיי, אני מבקשת שלא תגישי לי קינוח בארוחות. בן זוג- אם אתה רואה שאני מנשנשת , תשאל אותי "מה קרה לך? קשה לך?". חברה טובה- "בכל פעם שאני מספרת לך שירדתי קג, תחבקי אותי ותגידי שאני תותחית."

קפיש?

 

6.      רשמו בכל יום הצלחה יומית בפנקס. למשל: היום בבוקר לא אכלתי עוגה שהגישו בעבודה, היום שתיתי 10 כוסות מים, בארוחת הבוקר שילבתי ירקות. וכמו שאומרים : הצלחה גוררת הצלחה!

 

7.      הכינו תיק עזרה ראשונה למקרי חירום. כלומר, התכוננו מראש למצבי חירום כגון תקופה לחוצה בעבודה, ילדים חולים ועוד. רשמו איך אתם מתארגנים לקראת אירועים חריגים. למשל: להקפיא אוכל מבושל שיהיה תמיד משהו בבית, להכין בעבודה פרכיות אורז בכמות לגדוד למקרה ואתם נשארים שעות נוספות ועוד. חשבו על הגרוע מכל, ותכננו מראש כיצד תנהגו.

 

8.      ייתכן ותגלו שהמקום הקסום ביותר בעולם לא נמצא דווקא ביעד הסופי אלא איפשהו בדרך. למשל: היעד שלכם היה להגיע למשקל 70 קג. כשתגיעו ל75 קג תרגישו נהדר, תראו טוב ותהיו מרוצים עד הגג. עצרו רגע, תהינו מהתחנה , והחליטו אם אתם ממשיכים או עוצרים כאן, מתוך בחירה אמיתית וכנה.

 

בהצלחה!

 

 ______________

שרון דוידוביץ- דיאטנית קלינית, מנחת סדנאות הרזיה במודיעין

נייד: 0542121072

דוא"ל: sharondiet@gmail.com

אתר: www.sharondiet.co.il

  

 

מה דעתך? הגיבי על הכתבה                     מעניין? שילחי לחברה

   

_________________________________________