איך לעבור את החגים בשלום

מאת: ניר פרימו

 

 

 

עוד בריאות:

טיפול טיבעי בילד היפראקטיבי

30 סיבות להתחיל

רעלת הריון

פעילות אירובית בהריון

דיאטות משמינות

מנופאוזה

דיאטה - להחליט להתחייב ולעשות

שאיבת שומן

הפרעת קשב אצל מבוגרים

הכיני ילדך לחורף

הפרעות אכילה - מה שרופאים לא מספרים

אנטיביוטיקה - לא בכל מחיר!

דלקות אזניים חוזרות

רפואת נשים ללא מציצנות

הומיאופתיה - רפואת משפחה במיטבה

מוכנים, היכון, צאי

תרופות כולסטרול וסרטן המעי הגס

תסמונת התשישות הכרונית

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אזהרה: המידע המובא כאן אינו מהווה תחליף להתיעצות אישית עם רופא או מטפל מוסמך. אין להסתמך על המידע כמקור מידע יחיד, שימוש ו/או צפיה בנתונים מעידים על הסכמתך לתנאי השימוש.

אין בכל האמור בכתבה משום הבעת דעה של "הדרך למעלה" לגבי כל המלצה המופיעה בו.

מי מאיתנו לא חווה את התחושה הכבדה הזאת אחרי ארוחת החג? כשהדרך לכורסה בסלון נראית כמו הטיפוס למצדה בטיול השנתי. במקרה הרע, אנחנו נאלצים לפתוח כתפור אחד במכנס כדי לאפשר לאנחת הרווחה להגיע. במקרה הטוב, אנחנו המארחים ואפשר לעבור לטרנינג מפנק. אני לא יכול לייעץ לכם להשתמש במשפט המפורסם JUST SAY NO, כשמציעים לכם עוד מנה מהמעדן אותו אתם אוהבים. אבל אני כן יכול לייעץ שצריך להתמודד עם ההשלכות. אם כך נשאלת השאלה איך ניתן להתמודד עם החגים ולא להחליף מלתחה בסוף התקופה ? מניסיוני המקצועי ניתן לעשות זאת על ידי שילוב של 3 פעולות פשוטות ובכך יעסוק המאמר הזה לקראת החגים.

 

לעשות פוקוס על המטרה – כדי לעשות זאת, צריכים קודם כל סיבות טובות. למה כדאי לנו להפעיל שיקול דעת כשמגיעים הקינוחים. אנחנו צריכים לחשוב על התחושות שיגיעו חצי שעה לאחר שהכפית תונח על השולחן. איך נרגיש אחרי האוכל ? איך אנחנו נרגיש מול המראה ביום שלאחר הסעודה? איך נרגיש אחרי החגים לראות את החברה בלימודים ואנחנו לא במיטבנו? לאחר שהסיבות מובנות, אנחנו צריכים פשוט להתפקס על המטרה שלנו. אפשר להגדיר אחת מ -  3 מטרות עיקריות, להשמין מעט, לשמור על הקיים, להרזות (בחגים?! יש אפשרות כזאת בכלל?!) לאחר שבחרנו מה המטרה שלנו, צריך לבחור את הכלים שיאפשרו לנו להשיג אותה:

 

לבצע פעילות ספורטיבית – כולנו יודעים שצריך להזיז את הטוסיק יותר, אבל מומלץ מאוד לעשות זאת במיוחד בתקופה בה כמות הקלוריות הנכנסת בשבוע, שקולה לשכר הלימוד במכללות הלא מתוקצבות (לשלוש שנים...). לכן, כדאי להקפיד לבצע פעילות אירובית שמטרתה העיקרית היא לשרוף קלוריות, ניתן "לנצל" את בני המשפחה לטובת המצב הגופני שלנו על ידי, משחק תופסת עם האחיינים, משחק כדור עם בני הדודים, משחק קלאס עם האחייניות, עזרה בשטיפת כלים ובניקיונות לאדם האחראי על התחום. או לשרוף קלוריות באפשרויות הבנאליות יותר, הליכה או ריצה, שיעור ספינינג, קיק בוקס, מדרגה, רכיבה על אופניים.

 

לאכול נכון – כפי שאמרתי, אף אחד לא יעיז לבקש מכם לוותר על כל התענוגות שהחגים מציעים, אבל צריך לדעת לשלוט בכמויות. עם שימוש בטכניקה נכונה, אפשר להגיע מוכנים לאתגר. להלן מספר טיפים שיכולים לסייע לכם במשימה, להתחיל את הארוחה עם הסלט ירקות – הירקות ירגיעו את הרעב ויסייעו לכם במיוחד בשלב הקינוחים. לאכול לאט – כמה פעמים אמרו לכם את המשפט הזה? אז בואו נפשט אותו. תחזקו את הקשרים עם המשפחה תוך כדי הארוחה. קחו מספר ביסים, תלעסו טוב טוב טוב (אמרתי כבר לאכול לאט?) ותעצרו לכמה שניות כדי להשלים פערים עם בני המשפחה. כך תחושת השובע תגיע בדיוק בזמן שתצטרכו שמשהו יעצור אתכם. לבחור נכון – כמו כל דבר בחיים, על טעויות משלמים.

 

במידה ונבחר דווקא את המאכלים המשמינים ביותר, בטענה שרק בראש השנה מכינים אותו, מצבנו לא יהיה טוב. צריך להשתדל להימנע מהמאכלים שאנחנו יודעים שהם בעייתיים. ובמידה והחלטנו בכל זאת להתענג על המאכל האהוב, נעבור לטיפ הבא...להקפיד על הכמויות – כבר אמרתי שאני לא מתכוון לייעץ לכם להגיד לא למאכל האהוב. אבל אני כן יכול לייעץ לכם לאכול מעט ממנו. איך ניתן לעשות זאת ? פשוט להניח מעט ממנו בצלחת ולשלב אותו עם מאכלים פחות "בעייתיים" כדי לא נצטרך להיות תלויים רק בו. אם כבר אכלתם - תיהנו! נקיפות מצפון לא שורפות קלוריות..

 

 

הכותב הינו מנכ"ל חברת B-Well המתמחה בקידום בריאות בארגונים ומקומות עבודה. למידע נוסף אודות פעילות החברה במומלץ לגלוש לאתר בכתובת www.b-well.co.il

 

מה דעתך? הגיבי על הכתבה                     מעניין? שילחי לחברה

   

_________________________________________