גיל המעבר - "אביב" חייך! 

מאת:  ולי עילם, נטורופתית מוסמכת

 

 

עוד על בריאות:

מנופאוזה - גופנפש

טיפול טיבעי למחלות ילדים

תזונה וחיי המין

השמנה - מחלת המאה

ויטמין אי וצלקות

סידן - המציל הלבן

עצמותי המתפוררות וצריכת החלב

עד העצם - על אוטיאופרוזיס

סעודות היופי

 

תשעה חודשים של טירוף חושים

הריון: אור שמחה ובריאות

עיסוי בהריון

עיסוי לאם ולילד

תזונה ומתח

 

עוד על לחצים:

משבר או הזדמנות?

להוריד את הפיוזים

דרכי הרפייה להורדת לחצים

 

האם את אנורקסית?

יופי חיצוני מתחיל בפנים

מי מחזק אותי? ויטמין בי12

מעשנות ותזונה נכונה בגיל ההתבגרות

תרומת הטיפול הפמיניסטי

 

גיל המעבר מאופיין בשליליות רבה בתרבות המערבית. כיום כשתוחלת חיי האשה היא למעלה מ- 80, ניתן להפוך את גיל המעבר ל"אביב", המחצית השנייה של חייה.

 

ישנן אסכולות וגישות שונות הנוגעות להפסקת הוסת. החל בשבחים לטיפול הקונבנציונלי באמצעות הורמונים וכלה בעידוד נשים לעבור את התהליך באופן טיבעי.

 

העצות הן שונות וסותרות והמידע רב ומגוון. על כן כל אשה חייבת לאסוף מידע רב ככל האפשר ובסופו של דבר להקשיב לקול הפנימי שלה. כיצד הכי טוב לה לעבור שלב זה בחייה.

 

התרבות שלנו סוגדת לגיל וסוגדת לנעורים,לכן נשים רבות ,במקום להאמין ביכולתן להשאר חזקות וחיוניות גם בגיל זה, מצפות להזדקנות הגוף ולהדרדרותו.

 

בל נשכח כי ניתן להזדקן בעצמה בבריאות וביופי. ניתן להפיק את המירב מהשינוי של גיל המעבר.

 

התנודות ההורמונליות בגיל המעבר חזקות מאד ומאופיינות בסמפטומים בלתי נעימים: גלי חום, יובש, תנודות במצבי רוח, נדודי שינה ועד מחלות לב וירידה במסת עצם.

 

בגיל המעבר ייצור ההורמונים בשחלות יורד וייצורם עולה בבלוטת האדרנל, במח, בלוטת האצטרובל, ובשומן הגוף. אורח חיים נכון ותזונה מתאימה מגבירים את ייצור ההורמונים בגיל זה.

 

לאחר הפסקת הוסת, גוף האשה  יכול לערוך שינויים בריאים ומתאימים במערך ההורמונים. באדרנל נוצרים הורמונים שיעזרו לאשה לעבור את גיל המעבר בשלום. נעשה  זאת באמצעות  תזונה, ויטמינים וצמחי מרפא.

 

יש לאכול מזונות מלאים: לחם מלא, אורז מלא, קטניות והרבה ירקות. כמות מינימלית של סכרים וכן להמנע מקפאין, אלכוהול, ומזון מהיר ומעובד.

לאכול מזונות המכילים פיטואסטרוגנים כמו: פולי סויה, בטטות בר, קווקר, תירס, חיטה מלאה, שקדים ואגוזים.  הפיטואסטרוגנים חוסמים את  ההשפעות של גרוי אסטרוגן מופרז ומונעים מתופעות גיל המעבר.

 

כדאי להקפיד ולצרוך מידי יום 50-100 גר פולי סויה. במו כן זרעי פשתן, נבט חיטה  ושומשום מלא. הפירות המומלצים הם: תפוח, דבדבן, אשכולית, שזיף, ואגס. גם הירקות המצליבים מאזנים פעילות אסטרוגן. וכן מלפפון, קישוא, דלעת, שום, נבטים, וסלרי.

 

וכך נוכל למנוע באמצעות המזון גלי חום מעיקים, יובש בנרתיק, רמות גבוהות של כולסטרול ועוד.

 

נשים ששנוי תזונתי בלבד אינו מספק, יכולות להסתייע במספר תוספי מזון.

אסטרוגן ופרוגסטרון טבעיים: מופקים מההורמונים הנמצאים בפולי סויה ובבטטות בר. ויטמין E    בשילוב עם ויטמיני B   ,מטפלים בגלי חום.

הצמח: הקוהוש השחור מטפל במצבים של יובש בנרתיק, גלי חום ושינויים במצב הרוח עקב רמות ירודות של אסטרוגן.

הצמח: הייפריקום פרפורטום מטפל יפה בדכדוך עד דיכאון, עקב רמות הורמונים ירודות.

 

כל אשה תלמד להכיר הרכיבים היעילים ביותר עבורה. בעזרת ייעוץ מקצועי-גופנפש ושינוי באורח החיים, הכולל תזונה מתאימה, מדיטציה ודמיון מדרך ניתן לחיות את גיל המעבר בצורה שונה.  להפוך את גיל המעבר לגיל הפריצה והמימוש העצמי.

 

ולי עילם – נטורופתית מוסמכת

elieilam@013.net.il   נייד  054-4-288232

 

____________________

תגובות: כיתבי לנו

   

________________________________________________