מראה עור צעיר - בכל גיל! 

מאת:  ולי עילם, נטורופתית מוסמכת

 

 

עוד:

טיפול טיבעי למחלות ילדים

תזונה וחיי המין

השמנה - מחלת המאה

ויטמין אי וצלקות

סידן - המציל הלבן

עצמותי המתפוררות וצריכת החלב

עד העצם - על אוטיאופרוזיס

סעודות היופי

 

תשעה חודשים של טירוף חושים

הריון: אור שמחה ובריאות

עיסוי בהריון

עיסוי לאם ולילד

תזונה ומתח

 

עוד על לחצים:

משבר או הזדמנות?

להוריד את הפיוזים

דרכי הרפייה להורדת לחצים

 

האם את אנורקסית?

יופי חיצוני מתחיל בפנים

מי מחזק אותי? ויטמין בי12

מעשנות ותזונה נכונה בגיל ההתבגרות

תרומת הטיפול הפמיניסטי

 

רובינו אוכלים לא רק כדי לספק את הרעב הפיזי אלא כתחליף להזנה רגשית או  בנסיון למלא חלל פנימי.

 

תהליך ההזדקנות  אינו  פוסח אף על עור הפנים. עם הזמן העור מאבד מהאלסטיות שלו, הופך דק יותר ויבש.

גוון העור כבר אינו אחיד, מתחילים להופיע כתמים, קמטים ואף חריצים  עמוקים.

 

אחד מהגורמים להזדקנות מואצת של העור הינו הגורם התזונתי.

 

תזונה  העשירה בשומנים רוויים, אוכל מטוגן או מעובד או תזונה עשירה בסכרים מזוקקים גורמת ליצירת רדיקלים חופשיים בגוף. אלו הם מולקולות פעילות בעלות השפעה הרסנית על תאי העור ורקמת החיבור: הקולגן והאלסטין.

ככל שניטיב לנטרל את אותם רדיקלים חפשיים – נאט את הזדקנות העור.

 

נוכל לנטרל רדיקלים חפשיים ע"י תזונה וע"י לקיחת מספר תוספי מזון. התזונה חייבת להיות עשירה בנוגדי חימצון – פירות וירקות בשפע וכן שומנים המיטיבים עם העור: כמו טחינה, אבוקדו, שמן זית ודגים. שמן פשתן ואגוזים. הדגים – במיוחד דגי הים הצפוני – מכילים את חומצת השומן אומגה 3, שומן זה חיוני לעור ותורם להעשרת וחיזוק סיבי הקולגן והאלסטין.

 

בארה"ב הלהיט העכשוי הינו דיאטה המושתתת על חומצת השומן אומגה 3.

בדיאטה זו – הנקראת – "הרמת פנים טבעית" אוכלים את דג הסלמון מספר פעמים ביום עם שפע של ירקות.

 

כמו כל דיאטה חד גונית – היא אינה מיטיבה עם כל אחד ויש להתייעץ עם נטורופת לפני תחילת הדיאטה – לשם התאמה אישית.

כמו כן יש לשתות כמות גדולה של מים או תה צמחים כדי לשמור על לחות העור וגמישותו.

 

בנוסף לתזונה בריאה וטובה ניתן לקחת מספר תוספי מזון אשר הוכח שהם מאיטים את הזדקנות העור. ניתן לקחת נוגדי חימצון במינונים המתאימים אישית לכל אחד וכן ויטמינים המהווים חומרי גלם לייצור סיבי קולגן ואלסטין החשובים לשמירת עור צעיר ורענן.

 

את השיפור בעור נוכל להרגיש לאחר  כחודשיים של נטילת התוספים והשינוי התזונתי.

 

אמנה מספר תוספי מזון החיוניים לעור בריא: המינונים משתנים מאדם לאדם.

 

פיקנוגנול – נוגד חיצון חזק ביותר המופק  מקליפת עץ אורן צרפתי, בעל השפעה חזקה על סיבי הקולגן בעור.

ויטמין E נוגד חמצון מסיס בשמן. מהווה את מאגר נוגדי החמצון מהחשובים בגוף.

ניתן לקחת כתוסף תזונה או  כנבט חיטה.

GLA – חומצת שומן גאמא לינולאית –– מהווה חומר גלם לבניית קרומי התא. משפיעה על עור חלק ונקי מפגמים.

ויטמין C – נוגד חמצון מסיס במים – מנטרל את נזקי הרדיקלים החפשיים. חשוב בסינתזת הקולגן.

חומצת שומן – אומגה  3 – שומרת על מראה עור צעיר בשילוב עם אומגה 6 משפרות חומצות שומן אלו נגעים בעור.

מחקרים קליניים הוכיחו כי תוספי מזון אלו – משפרים את מראה העור – עומק הקמטים, מבהירים כתמים ומפחיתים את הנזקים הנגרמים מקרינת השמש.

 

ניתן בצורה הטבעית ביותר לשמור על בריאות העור והגוף. תזונה כגון זו הינה גם  תזונה המונעת מחלותושומרת על בריאות הגוף והנפש.

טוב נעשה אם נאמץ כללים חשובים אלו לשמירה על העור.

 

ומתוך הרצון שלנו להראות צעירים – נתרום גם תרומה חשובה לבריאות הכוללת שלנו.

 

ולי עילם – נטורופתית מוסמכת

elieilam@013.net.il   נייד  054-4-288232

 

____________________

תגובות: כיתבי לנו

   
__________________________________________________