הבטחות לשנת פעילות גופנית חדשה

מאת: יובל קפיטולניק, מנכ"ל דינמיקל שירותי כושר


 

 

עוד:

אמנות היחסים

שינוי עצמי חיובי

אמון

רגשות

חוקי הנפש של היקום

האם את  אשה מאושרת

ורק הכובע הירוק

פנטזיות

הביקורת

בחרתי בחיים של אי ודאות

דפי בוקר

כוחה של חשיבה נכונה

מועדון דחויים-דחויות

התנגדויות, אושר ומה שביניהם

לחולל שינויים

עושים סדר

ספירת מלאי

ציפיות זה לכריות

מהחמצה לצמיחה

למדוט בין השורות

אחווה או מלחמת אחים

החופש לבחור

קופסאות

מה ששלו - שלו, מה ששלך - שלך

לקראת השנה החדשה בהיותנו חדורי מוטיבציה, נחושים ומלאי כוונות טובות אנו עורכים רשימת הבטחות ותוכניות עתידיות.

איכשהו במשך הזמן את רשימת ההבטחות מחליפה רשימה לא פחות ארוכה – רשימת התירוצים. וכשמדובר בפעילות גופנית אין סוף לתירוצים:  אין לי זמן, עכשיו חם מדיי,  הפעילות מגבירה את תחושת הרעב, בשביל לעסוק בפעילות צריך להיות בכושר וכו'.

 

כיצד אם כן ניתן לצלוח את כל התירוצים וגם את הקשיים האובייקטיביים?

המפתח הוא לקחת אחריות ולגלות מחויבות אישית לתהליך. נשמע בומבסטי? בטוח שקל יותר להגיד מלבצע. שינוי ההתנהגות הוא אתגר עצום, לא תמיד הרציונל מספיק ואנו זקוקים לשכנוע רגשי. האם אנו בכלל מסוגלים להשתנות? מה יכול להמריץ אותנו?

 

ריכזנו עבורכם מספר טיפים תומכים:

·  הגדירו את השנה הקרובה כ"שנת הכושר שלי" ובנו תוכנית פעולה עם מטרות מוגדרות ומדידות.

·   הקצו זמן לפעילות, אם יש צורך גם ביומן ותכננו את סדר היום כך שתשולב בו הפעילות. זכרו, גם ראש הממשלה מוצא זמן להתאמן. סדר עדיפויות כבר אמרנו?

·  צרו חיזיון חיובי ומושך של העתיד כהשראה לשינוי ודמיינו את התועלות שתפיקו משגרת פעילות גופנית  – הפחתה בלחצים ומתחים,  ירידה במשקל, שיפור במראה החיצוני,  איכות חיים תחושת בריאות ורוגע, עידוד ההישגיות, שיפור ברמות האנרגיה והריכוז, שיפור התפקוד בעבודה ועוד

·  תכננו צעדים בדרך להצלחה - השגת יעדי ביניים גורמת להעלאת מצב הרוח ומקילה על ההתמדה -  כפי שנאמר, הצלחה גדולה היא אוסף של הצלחות קטנות. מכל מצב הפעילות מספקת אופציה נוספת למסלול להצלחה.

·  העלו על הכתב רשימת קשיים ומגבלות– קוצר זמן, עצלות, חוסר חשק, אלטרנטיבות אטרקטיביות יותר ואפילו בעיות בריאות. הכרת המגבלות והקשיים ומוכנות לקראתם מאפשרות להתמודד עם כל אחד ואחד מהם ולמצוא פתרונות - אימונים קצרים (זכרו גם אימונים קצרים אך עקביים מועילים אם מקפידים להתמיד בהם), תוכניות לבעלי צרכים מיוחדים וכו'

·  תעדו את הדרך והתענגו על כל הצלחה. מלאו טבלת משקל, צלמו תמונות לפני ואחרי בשלבים השונים של התהליך, כתבו על החוויות וההישגים ושתפו אחרים.

·  אם משהו מתפקשש בדרך נשמו עמוק והמשיכו. כל בוקר הוא זמן נפלא לקבל החלטה מחדש.

·  אם ציפיתם לשינויים והישגים מהירים יותר, זכרו - דווקא תועלות הפעילות המהירות לא תמיד נראות לעין – שיפור בפרמטרים בריאותיים למשל מתרחשים די מהר. השוו בדיקות דם.

·   הסתייעו במי שכבר הצליח – בררו מה עבד בשבילו – יכולת ניהול עצמי, בניית סדר יום נכון, חברים לפעילות.

·   התגברו על דפוסי חשיבה בעייתיים – הצבת מטרות לא מציאותיות,  בחירה באימונים אינטנסיביים ברמת הכנה לאולימפיאדה או בכלום, האמונה כי הגנטיקה מכתיבה הכול ועוד.

·  הסתייעו בסביבה תומכת – הקיפו את עצמכם באנשים פעילים - העשייה מדבקת!

· בחנו סוגים שונים של פעילויות ובחרו בזו המתאימה לכם – קבוצתית או אישית, דינאמית או רגועה.

·  גוונו את הפעילות ואת המסגרות – ניתן לעשות כושר בחדר הכושר או בפארק, ניתן ללכת, לשחות, לרקוד או לדווש. ניתן גם וגם...

 

מי לא שבוי בהרגל אחד או שניים? אז למה לא לאמץ הרגל בריא. כניסה לעניין תהפוך את הפעילות להרגל וכך תשנו אורחות חיים.

 

______

מאת יובל קפיטולניק, מנכ"ל דינמיקל שירותי כושר, מאמן ספורט מוסמך ומדריך בכיר למועדוני בריאות וכושר,  מרצה בקורסי הכשרת מדריכים בוינגייט ובהתאחדות לכדורגל. מנחה סדנאות לקידום הבריאות www.dynamical.co.il

 

מעניין? שילחי לחברה                                   הגיבי על הכתבה 

 

 

_______________________________________