פיתחי את השער לאהבה עצמית ולריפוי

  

מאת: רות שיבר

 

חטאי האם

יום האישה הבינלאומי - סקירת מצב

אנה אנו באות? - מחשבות על יום האישה הבינ"ל

ימין ושמאל משני צדי המדרס

אובדן כושר עבודה

להוריד את הפיוזים

דרכים להרפייה

נשים מצליחות מתמודדות עם

 לחצים

מי מרגיז אותך?

סידן - המציל הלבן

עצמותי המתפוררות וצריכת החלב

מעשנות ותזונה נכונה בגיל ההתבגרות

 

 

 

דמיון מודרך הינו שיטה רבת עצמה לתקשורת עם התת-מודע, וליצירת שינויים בחיים, שבהן יכול להיעזר כל אדם המעוניין לשפר את איכות חייו !

 

דמיון מודרך הוא כלי רב עוצמה לצורך שינוי בחיים, כל אחד מאתנו משתמש בדמיונו ואנו עושים זאת כשאנו חולמים ואו נזכרים באירוע שקרה לנו בעבר. זוהי פעולה טבעית ואוטומטית הדומה להליכה או לנשימה.

 

דמיון מודרך הוא כלי לפתור בעיות: הוא מקל על כאבים, מוריד מתחים, מטפל בעייפות כרונית, עוזר להתגבר על פחדים, פותר בעיות אישיות, בעיות של זוגיות ובעיות של השמנה וכדומה.

 

דמיון מודרך הוא בעצם "שיחה" עם התת-מודע. שיחה כזאת מתקיימת במצב של רגיעה והרפיה, בעיניים עצומות, כשהמודע שלנו "נח" ומאפשר את התקשורת הזו.  דיאלוג חשוב זה מאפשר לנו לסגור עיניינים פתוחים מהעבר, ולנקות זכרונות כואבים שהיוו מכשולים תת-מודעים להשגת מטרותינו בהווה ובעתיד.

 

ואיך  זה קורה?

במהלך שעות הלילה והיום, אנחנו מייצרים סוגים שונים של גלי מוח, על פי פעילויותינו ומחשבתנו השונות.

הקצב הנורמאלי של המוח בעת שאנו ערים ופעילים נקרא קצב הביתא.

מהירות קצב הביתא משתנה על פי רמות הפעילות שלנו בהתאם למידת הלחץ הנפשי שאנו חווים.

הקצב הנורמאלי של המוח בעת שאנו נחים בעיניים עצומות נקרא קצב אלפא.

כשמוחנו מייצר גלי מוח בקצב אלפא, כל רעיון מתקבל באופן סביל בלא השתתפותו הפעילה של הרצון. אנו יכולים להפיק את המרב ממוחנו בשעה שהוא מייצר גלי אלפא. 

כלומר:

ברגע שנמצאים בהרפיה במצב של בין ערנות לבין שינה, התת-מודע שלנו הופך להיות קשוב ואז אפשר לנהל איתו שיחה. מין דיאלוג להעברת מסרים דרך הדימויים. בדימויים ניתן להשתמש למגוון רחב של בעיות כמו: שחרור פחדים, ריפוי ממחלות, חשיבה חיובית וניקוי זיכרון כואב שהיה מכשול בהתת מודע שלנו להשגת המטרה בהווה ובעתיד.

 

אין פירוש טוב או רע לדימוי ואין נכון או לא נכון. הדימוי מטבעו הוא דמיוני נטראלי ולא שיפוטי.

 

מתי חשוב להדריך את הדמיון

פעמים רבות, מתוך חוסר מודעות לכוחן של המחשבות (ולעיתים למרות המודעות), אנחנו מדמיינים תרחישים שאינם מיטיבים עימנו. אדם שבמשך שנים רבות, אינו מאמין ביכולתו לשנות מצב קיים, באמת יתקשה לערוך שינוי. לדוגמא: להפסיק לעשן, לרזות, להבריא ממחלה מסוימת או להגשים חלום אחר. 

 

כתרגיל להמחשה אפשר להיזכר במצב כלשהו שבו אבד לך האמון בכוחך להשיג דבר מה חשוב (לדוגמא: להצליח בלימודים, להשתלב בעבודה מעניינת ומספקת, למצוא חן בעיני מישהו נחשק, להצליח לרזות וכדומה). האם המחשבות הללו לא ריפו את ידיך? האם קרה שבדיעבד ויתרת על משהו חשוב כי חסרה לך תמיכה?

 

במצבים בהם חסרים לנו כוחות נפש להשיג דבר מה, יכול הדמיון מודרך לתמוך בתהליך וליצור הבנה חדשה ואופטימית שתגשים את עצמה. דמיון מודרך טומן בחובו את הפוטנציאל להגשמת חלומות, היכולת להשפיע על מציאות חיינו בעזרת כוח המחשבה. במצבים בהם חסרים לנו כוחות נפש להשיג דבר מה, יכול הדמיון מודרך לתמוך בתהליך וליצור הבנה חדשה ואופטימית שתגשים את עצמה.

 

דמיון מודרך טומן בחובו את הפוטנציאל להגשמת חלומות, היכולת להשפיע על מציאות חיינו בעזרת כוח המחשבה.

 

אני מזמינה אותך לצעוד בשבילי החיים על פי בחירתך כדרך הבנת דפוסי ההתנהגות הפיזיים והרגשיים, לפתיחת השער לאהבה עצמית וריפוי.

"שֶׁפַע שֶׁל אוֹר",

מאת: רות שיבר , מטפלת מוסמכת באיזון גוף-נפש המתמחה בדמיון מודרך

 ו- NLP (ניתוב עצבי לשוני), בתמציות פרחי באך, צמחי מרפא ורפלקסולוגיה.

054-4701566

 

 

מה דעתך?    תגובות: כיתבי לנו                          מעניין? שילחי לחברה

 
שאלה:

הכתבה על הדמיון מודרך מאוד מעניינת. אך מאוד מסקרן לדעת איך בדיוק צריך לעשות זאת

הרי במצב לפני השינה אנחנו מאוד עייפים ויכולים להירדם. איך מדמיינים משהו שאנחנו מבקשים איך שאנחנו רוצים או שיש איזה דרך מיוחדת לעשות זאת ?
אני מאוד סקרנית ומתעניינת בנושא
תודה על תשובה
אירית

תגובה של כותבת המאמר:

אירית שלום לך,
הדמייה במצב של לפני השינה תגרום לך להיות פחות ערנית ומנומנמת ועקב כך התגובה תהיה פחות טובה לתרגיל ההדמיה.
המטרה אינה להיות רדומה או לפני השינה, אלא, להיות במצב שההדמיה תגרום לך לזכור.
תשומת לב וערנות הן מצב תודעה הדרוש וההדמיה עצמה יוצרת ריכוז מוגבר.
קיימים שלושה שלבים לדמיון מודרך:
התמקדות בנשימה, הרפיית הגוף ודמיון מודרך.
1. התמקדות בנשימה: הבסיס לדמיון מודרך הוא הנשימה.
2.הרפית הגוף:טכניקת ההרפיה היא מאוד פשוטה ביסודה והתרגיל אינו דורש הרבה זמן או מאמץ.
3.דמיון מודרך-לאחר הרפית הגוף המוח נמצא במצב מסוים,בן ערות לשינה וכך העברת דימויים ומסרים חיוביים מגיעים לתת מודע שלנו.
בקרוב אפרסם מאמר של תרגילי הרפיה ודמיון מודרך.
שפע של אור
רות שיבר

 

תגובה

שלום,

אני כבר שנה נעזרת באתר "בדרך למעלה" ואין חברה שלא קיבלה קישור.

ועושה את העבודה באמצעותכם.

תודה על הכל,  והבוקר קבלתי מתנה , עליתי מדרגה נוספת   והיא/הוא   הפחד מהצלחה.

אמשיך לעבוד, כבר אין דרך חזרה.....

אלפי תודות, ברכה ושמחה

רונית שפיר

 

תגובה
בנות יקרות - תודה!!
נקלעתי לאתר שלכן דרך אתר "מעברים"  - שוהא אתר לחיפוש עבודה של עמק יזרעאל - ומצתאי עולם שלם!
הייתי אומרת - בית.
פשוט - נפלא. זה נראה לי מקור תמיכה מצוין, מקור ללימוד ולבחינת כל הפחדים שלי, דךר פחדם ונסיונותין של אחרולות. יש שפע של חומר, ואני רק בתחילתו של הסמע.
תודה שאתן שם בשבילי.
תודה!
מיכל שדה

תגובה

מאז שגילית את האתר אני גולשת בו מידי פעם.
הכתבות בו מעניינות ומדברות אליי והלוואי וזה יעזור לי להרגיש טוב יותר.
בהצלחה!!!
א.

 

תגובה

רותי אהלן, קראתי את המאמר שלך על דמיון מודרך ואני רוצה לומר לך שהמאמר מאד מענין. לדעתי  צריך לאמץ את הטיפים שלך כדי להגיע אל האור . אולי בעזרתך. אני שמחה שאני מכירה אותך.

 

__________________________________________________