אנטי-אייג'ינג

באדיבות אתר  קולנוע ביתי ואתר ערסל

 

 

 

עוד גופנפש:

שבות לגוף

שיעור יתר בקרב נשים

התקפי זלילה

הרזיה ללא דיאטה

לרזות ללא מאמץ

אומגה 3

קריסטלים

הצבעים

טיפול על פי חמשת האלמנטים

כואב זה לא אומר שאת לא מאושרת

תרפיה רוחנית

אנרגיה ושיטות טיפול

שיטת פאולה

יוגה צחוק

בהיותי כלה

צמד-חמד מרכזי האנרגיה

תכנית חיים בגיל המעבר

מנופאוזה

ארבע היסודות ברומנטיקה

הצ'קרות: מרכזי האנרגיה שלנו

 אנטי אייג'ינג מתחיל באורח חיים בריא.

כל אדם באשר הוא נטייתו הטבעית והנורמלית לשאוף לחיים ארוכים ובריאים, החל משנות העשרים לחיינו הזמן מחל לתת אותותיו, מדובר בתהליך טבעי לחלוטין שמורכב מהשפעות סביבתיות ומהשפעות פיזיולוגיות. תהליך ההזדקנות אמנם טבעי אבל ניתן בהחלט לגרום להאטו ולהגיע בריאים לשיבה טובה..

 

באומרנו אנטי איג'ינג למה כוונתנו?

הכוונה להאטת תהליכי ההזדקנות הטבעיים, שמירה על רמה אנרגטית טובה, שמירה על הזיכרון שלנו, על הדחף המיני, על העור שלנו הנוטה להתקמט ולאבד את הגמישות שלו, שמירה על השרירים וחיוניותם, הגנה מפני ממחלות כגון: מחלת הסכרת ומחלות לב ומחלות המובילות לבעיות במערכת העיכול.

 

אנטי אייג'ינג, כיצד?

מחקרים שנעשו לאורך השנים האחרונות הוכיחו מעל לכל ספק שתוספי תזונה מסוגלים למנוע ואף לעיתים לתקן נזקים בתאי הגוף. תוספי תזונה אלו עוזרים לגוף להתגונן מפני רדיקלים חופשיים האחראים העיקריים לנזקים המתחוללים בתאי הגוף, אותם נזקים בעצם מהווים את תהליך ההזדקנות.

מסגלים הרגלי חיים בריאים!

לא נוכל להתעלם מהעובדה שאנו די אחראים למה שמתחולל בגופנו כתוצאה מאורח החיים אותו אנו מנהלים. מחקרים הבהירו באופן ברור עד כמה עישון, שתיית יתר של אלכוהול, היעדר פעילות גופנית ואי הקפדה על אכילת מזונות בריאים בכמות הנחוצה לנו ומשפיעים על בריאותנו וכהשלכה משפיעים על תהליכי ההזדקנות.

איך מתחילים?

 

מתחילים לזוז: אימון גופני נמצא כגורם אנטי הזדקנות בעל חשיבות גבוהה מאוד. משפר את זרימת הדם, מחזק את השרירים, מונע דלדול עצמות ומשפר גמישות תנועה.

 

פעילות גופנית מומלצת : הליכה יומית במשך 30 דקות תבנה סיבולת לב ריאה ותשפר את מערכות הלב וכלי הדם.

 

הקפדה על תזונה בריאה: הדלק שלנו הוא האוכל שלנו, כשם שהרכב שלנו יפגע כתוצאה מתדלוק הרכב בסוג דלק שאינו מותאם אליו כך אנו בני האדם חשופים לפגיעה הנובעת מצריכת מזון לא בריא ואף חשוב מכך מאי צריכת מזון בריא. וככל שגילנו יעלה חשיבות התזונה שלנו על בריאותנו תגדל ואנו נידרש להקפיד אף יותר על תזונתנו.

קחו לדוגמה  את מחלת הסכרת שמקורה מגיע מתזונה לקויה, מחלה זו אחראית  (בארה"ב) על כ-200,000  מקרי מוות בשנה! אכילת יתר של פחמימות פשוטות וסוכרים פשוטים מציפה את הדם בגלוקוז וגורמת למחלה. מחלת הסכרת הינה תופעת התנגודת לאינסולין. במקרה הספציפי של מחלת הסכרת הקפדה על אכילת מזונות בריאים הינה צעד קריטי להתמודדות מול המחלה ובלימתה.

 

אוכלים פחות: כדאי להפחית את כמות הקלוריות הנכנסות לגופנו בכעשרה אחוזים, צריכה נמוכה יותר של מזון תדרוש מהגוף כמות נמוכה יותר של חמצן ולכן גופנו ייצר פחות רדיקלים חופשיים. כמו כן מחקרים מוכיחים שהשמנת יתר עשויה לגרוע עד כ-20 שנה מהחיים.

 

קרטנין בצורת "אצטיל–L–קרנטין": נגזרת של חומצה אמינית, חומר דמוי ויטמין המסייע בהעברת שומנים למטיכונדריה לטובת ייצור אנרגיה. סיוע לפעילות המיטוכונדריה יכול בהחלט לעכב את נזקי הגיל ואף לתקנם. מחסור קרטנין מוביל בהרבה מקרים להשמנת יתר, לבעיות זכרון וביכולת הריכוז, לתופעת העייפות הכרונית ולעלייה של טריגליצרידים (שומנים) בדם. נמצא גם שלקרטנין השפעה חיובית על המערכת העצבית של חולי הסכרת. (חולי סכרת סובלים ממחלת עצבים היקפית הקרטנין יכול למנוע פגיעה בעצבים ההיקפיים). מינון מומלץ: 1-3 מ"ג ביום, התוסף מומלץ על קיבה ריקה, כדאי לשתות את התוסף עם מעט מיץ, כדאי שלא לאכול 30  דקות לאחר נטילת התוסף.

·        העדיפו צריכה של מולקולת "אצטיל–L–קרנטין" מאשר קרנטין. המולקולה נטמעת בקלות רבה יותר מקרנטין.

 

נלחמים ברדיקלים החופשיים: רדיקלים חופשיים הינם אטומים בהם קיים לפחות אלקטרון חופשי אחד. כשיש באטום אלקטרונים חופשיים נוצר מצב של חוסר יציבות ושל נזק תאי. לרדיקלים החופשיים תפקיד מכריע בכל הקשור בתהליכי ההזדקנות מאחר והם פוגעים ביכולתו של הגוף להתגבר על מחלות, פוגעים ביכולתו של הגוף לשמור על חיוניותו.

גופנו אמנם זקוק למעט רדיקלים חופשיים כדי להתגבר על מחלות ועל וירוסים וחיידקים אבל כמות שמעבר לכמות הנחוצה מהווה בעיה.

הרדיקלים החופשיים אשר מזיקים לגופנו נוצרים בעקבות קרינה וזיהום ובנוסף באופן טבעי בתהליך בו שומן בגופנו נהפך לאנרגיה.

 

הפיתרון – נוגדני חמצון.

גופנו מייצר באופן טבעי נוגדי חמצון שתפקידם הינו לחסל את הרדיקלים החופשיים לאחר שסיימו את תפקידם. אבל אם כמות הרדיקלים החופשיים גבוהה מדי נוצר עומס, במצב בו התהליך הטבעי של הגוף העוסק בנטרול הרדיקלים החופשיים זקוק לתגבור נוכל בהחלט לסייע לו באמצעות תוספים כגון ויטמין E, ויטמין C, הורמון מלטונין, חומצה אלפא-ליפואית, חומרים אלו נקשרים לאלקטרונים החופשיים ובכך מנטרלים את הרדיקל החופשי.

 

נפרט מעט אודות חלק מנוגדני החמצון:

חומצה אלפא – ליפואית: חומר דמוי ויטמין הידוע כנוגד חמצון. נחשבת כיעילה כנוגד חימצון ובעיכוב נזקי הגיל. בעלת תפקיד מרכזי בהפיכת גלוקוז לאנרגיה (לכן מומלצת במיוחד לחולי סכרת) ניתן לצרוך את החומצה במזון – ברוקולי ובשר לדוגמה  או בתוספי תזונה המינון המומלץ הינו 50 מ"ג ביום. המינון לחולי סכרת עומד על 200 מ"ג ליום, (חולי סכרת או תסמונת X - חובה להתייעץ עם רופא מאחר ונטילת התוסף עשויה "להתנגש" עם השפעת תרופות שמטרתם להוריד את רמת הסוכר).

עוד נדגיש כי השילוב של חומצה אלפא-ליפואית ו קרטנין בצורת "אצטיל–L–קרנטין" נמצא כיעיל ביותר למניעת נזקי הגיל.  קרטנין בצורת "אצטיל–L–קרנטין" מעלה את רמת הרדיקלים החופשיים והחומצה האלפא ליפואית מפחיתה באופן משמעותי את כמות הרדיקלים החופשיים כך שהשילוב בין השניים הינו שילוב מומלץ בהחלט.

 

מלטונין: תפקידו העיקרי של הורמון מלטונין הינו ויסות הפרשת ההורמונים, משפיע על העירנות ועל השינה.

המלטונין הינו נוגד חמצון בעל השפעה חזקה מאחר והוא מסוגל להגיע לכל התאים בגוף ולהגן על גרעיני התאים מםני ההשפעה המזיקה של הרדיקלים החופשיים. ככל שחולפות השנים לגופנו יורדת היכולת לייצר מלטונין נמצא שאנשים מבוגרים אשר סבלו מתופעות כגון בלבול, שכחה כרונית, הפרעות שינה הגיבו באופן חיובי לתוסף וחשו שיפור ניכר באורח חייהם.

על מנת לשמור על רמת המלטונין מעבר לנטילת תוסף תזונה כדאי מאוד לסגל אורח חיים בריא אשר משפיע באופן ניכר: ארוחות מסודרות בשעות קבועות, אכילה של מזון קל בשעות הלילה, המנעות מפעילות אינטנסיבית שעה לפני השינה, המנעות מצריכה של מזונות ומשקאות המכילים קפאין.

מינון מומלץ- כשעה לפני השינה. כדאי להגביל את הכמות ל-0.1 מ"ג ולא יותר מ-0.3 מ"ג (כמובן שכדאי להצמד להמלצות הרופא שלכם אשר יתאים עבורכם את המינון המומלץ).

 

דגשים כלליים:

·        כפי שציינו לאורך המאמר לפני שאתם מחליטים על צריכת תוסף זה או אחר התייעצו עם הרופא המטפל שלכם, אשר ידע לאבחן את הצורך ואת הכמות הנדרשת בהתאם לבדיקות הדם שלכם.

·        הכתוב נועד כדי לספק לך מידע חשוב אודות האפשרויות העומדות בפניכם יחד עם זאת אין בכתוב להחליף המלצת רופא.

 

המאמר נערך באדיבות אתר  קולנוע ביתי ואתר ערסל

 

 

מה דעתך?תגובות: הגיבי על הכתבה             מעניין? שילחי לחברה

   

_______________________________________