השינוי מתחיל בראש עובר דרך הלב ומשפיע על כל הגוף

מאת: שירה אדלר כליף

עוד גופנפש:

טיפול על פי חמשת האלמנטים

כואב זה לא אומר שאת לא מאושרת

תרפיה רוחנית

אנרגיה ושיטות טיפול

שיטת פאולה

יוגה צחוק

בהיותי כלה

צמד-חמד מרכזי האנרגיה

תכנית חיים בגיל המעבר

מנופאוזה

ארבע היסודות ברומנטיקה

הצ'קרות: מרכזי האנרגיה שלנו

תזונה וחיי המין

השמנה - מחלת המאה

ויטמין אי וצלקות

סידן - המציל הלבן

עצמותי המתפוררות וצריכת החלב

עד העצם - על אוטיאופרוזיס

סעודות היופי

 

תשעה חודשים של טירוף חושים

הריון: אור שמחה ובריאות

עיסוי בהריון

עיסוי לאם ולילד

תזונה ומתח

יופי חיצוני מתחיל בפנים

מי מחזק אותי? ויטמין בי12

מעשנות ותזונה נכונה בגיל ההתבגרות

תרומת הטיפול הפמיניסטי

 

השינוי הטוב ביותר הוא זה שעושים מאהבה עצמית ולא משנאה עצמית.

כבר מגיל צעיר הייתי ביקורתית כלפי הגוף שלי, ואם מוסיפים לזה את הערות הסביבה כדוגמת:  "אין דבר העומד בפני הרצון, אם באמת תרצי לרדת במשקל את תצליחי" (בד"כ נאמר מפי אנשים קרובים שרצו לעודד אותי בדרכם שלהם), הבנתי שמשהו כנראה לא בסדר איתי. כי אני באמת רוצה להפחית ממשקלי ולהראות "נורמאלית" אבל משום מה כל מה שאני מנסה פשוט לא מצליח.

שנים ניסיתי להפחית ממשקלי בכל דרך אפשרית: כדורים, מחטים, משקאות, צמחים טבעיים, רפלקסולוגיה ומה לא, נשמע לכם מוכר?

היו דיאטות שבהן הצלחתי להוריד ממשקלי והיו כאלה שלא. המשותף לכולן היה שכמו בסופן של רוב הדיאטות במקום שיש ירידה מגיעה אח"כ גם העלייה.

 

יש עוד הפרעת אכילה חוץ מבולימיה ואנורקסיה? אכילה כפייתית

מהר מאוד הבנתי שההשמנה שלי שונה משל האחרים, אני לא אוכלת כי אני רעבה או כי אני אוהבת לאכול, אלא יש שם משהו אחר, משהו נוסף, שגורם לי לאכול כמויות אדירות של אוכל ולפעמים גם לרוץ להקיא (באופן טבעי) ומייד אח"כ להמשיך לאכול.

"מה זה? מה קורה לי? מה אני משוגעת? אני ממש מאבדת שליטה!"

רק כעבור שנים של בלבול שהוביל לייאוש הבנתי שיש לזה שם, קוראים לזה: אכילה כפייתית.

 

האכילה הכפייתית היא הפרעת האכילה שבה נוצרת מערכת יחסים מורכבת עם אוכל, והאדם הנמצא בתוכה מרגיש חסר שליטה מול התקפי זללנות.

האכלנים הכפייתיים מקשרים חוויות מחיי היום יום שלהם, מחשבות ורגשות לאוכל ובאמצעותו הם מנחמים את עצמם / מענישים את עצמם / מעניקים לעצמם פרס, ומתרגמים כל דבר אחר למגש פיצה / חפיסת שוקולד, או כל דבר אכיל וזמין באותו רגע (וברגעי משבר יש גם המרחיקים לכת ומוציאים אוכל מהפח).

הדרך לשינוי המוביל להפחתה במשקל ושמירה על משקלם הבריא של האכלנים הכפייתיים לאורך זמן, כוללת הקפדה על תזונה בריאה, אימון גופני ואימון קוגניטיבי

 

השאלות שצריך שתשאל את עצמה כל אישה הנמצאת בחוסר שליטה שכזה הן:

מדוע אני אוכלת?

מה יש באוכל שכל כך מושך אותי?

מה אני מרגישה כשאני אוכלת?

לאילו רגשות ותחושות מתקשר האוכל?

לאילו אירועים בעברי מתקשרת האכילה? (ותתפלאו לגלות שרוב סיפורי האכילה מתחילים לפני שנים רבות)

 

באותו יום ראשון שהתחלתי את מה שלימים הפך לשינוי הכי גדול בחיי לא תכננתי טקסים או מסיבות פרידה מהאוכל. אלא התעוררתי בבוקר ואמרתי: "אני אוהבת את עצמי, גופי הוא מקדשי".

 

השינוי מתחיל בראש, עובר דרך הלב ומשפיע על הגוף.

בתור מי שידעה מה רצוי לאכול וממה צריך להיזהר, איזו פעילות גופנית מתאימה לי וכמה פעמים בשבוע עלי להתאמן כל מה שנישאר לי לעשות הוא לדבר עם עצמי.

שאלתי את עצמי שאלות במטרה להבין מה גורם לי לאכול, למדתי להתמודד עם אותם מעודדי אכילה ומצאתי להם תחליפים, והכי חשוב אהבתי את עצמי כל הזמן, בין במשקל של 89 קילו ובין במשקל של 69 קילו.

יצאתי למסע אל תוך עצמי ועברתי חוויה מרתקת. למדתי להכיר את עצמי מחדש, את היתרונות שבי, את ההצלחות שלי, את הכוחות שתמיד היו בי, והחזרתי את האוכל למקום הטבעי שלו (בסופו של דבר זה רק אוכל...).

 

מפתחות להצלחה והנאה

  1. תאהבו ותחבקו את עצמכן וגם תפריכו לעצמכן נשיקה בכל פעם שאתן מביטות במראה

  2. תדאגו ליצור סביבכן סביבה תומכת ומפרגנת (לאורך כל התהליך ולא רק כשאתן מורידות 10 קילו)

  3. תציבו לעצמכן מטרות קצרות. הרבה יותר קל לראות איך מורידים את 5 הקילוגרמים הראשונים, מאשר את כל ה 20 שאתן רוצות להוריד בשנה.

  4. אל תוציאו מחייכן את המאכלים האהובים עליכן. אפשר לרזות גם אם אוכלים שורה של שוקולד בכל יום

  5. מצאו תחום ספורט שאתן הכי מתחברות אליו. אז מה אם בספינינג שורפים יותר קלוריות, אם זה לא כייף לכן יהיה הרבה יותר קשה להתמיד

  6. אל תשמרו בגדים שגדולים עליכן. זאת הזדמנות מצוינת לשלוח דברים לתרומה או להעביר הלאה

  7. תקנו לעצמכן בגדים חדשים גם אם הורדתן "רק" 5 קילו ויש לכן עוד 10 להוריד. הגזרה החדשה שתגלו תעודד אתכן להמשיך ולהתמיד... ושלא לדבר על המחמאות שתקבלו

  8. תתרגלו שלא לאכול לפחות שעתיים לפני השינה. מעבר לזה שזה טוב לעיכול אתן תקומו בבוקר בתחושה הרבה יותר קלילה

  9. אל תפחדו מלספר לקרובים לכם על השינוי שהחלטתן לעשות. נכון, זה מחייב אתכן, ומצד שני זה מחייב אתכן!

  10. תפרגנו לעצמכן מידי פעם את האוכל שאתן הכי אוהבות. צלחת של רביולי ברוטב שמנת עדיין לא הרגה אף אחד

 

באימון אנשים לשינוי הרגלי אכילה אני מביאה מהתובנות שהגיעו מההתנסויות הפרטיות שלי, ומלווה את המתאמן לשינוי שמתחיל בראש, עובר דרך הלב ומשפיע על הגוף. כי אני מאמינה שכל אדם יוצר את המציאות שבה הוא חי.

 

שירה אדלר כליף

מאמנת אישית

050-8382323

shira@shiradler.com

 

  

מה דעתך?תגובות: הגיבי על הכתבה                       מעניין? שילחי לחברה

 

 

 

_______________________________________