הורד ממשקלך במהירות לתוצאות שישמרו לטווח ארוך

יוני 2010

 

 

חזרה למדורהצרכנות

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מחקר חדש מציע הורד ממשקלך במהירות לתוצאות שישמרו לטווח ארוך!

אם חשבתם שהדרך הטובה ביותר להשיל ממשקלכם ולשמור על המשקל החדש הינה הדרך האיטית, כדאי שתחשבו שוב..

 

מחקר חדש ומפתיע בתוצאותיו  אשר בוצע ע"י חוקרת ליסה נקרס וחוקרים נוספים מאוניברסיטת קליפורניה שבארצות הברית מציע שהמפתח לשמירה על הורדת משקל בטווח הארוך הינה באמצעות הורדה מהירה מהמשקל בשלב הראשוני של ההרזייה ולא בהדרגתיות.( ממצאי המחקר פורסמו בירחון International Journal of Behavioral Medicine)

 

הפחתה יעילה בקרב בעלי משקל עודף נחשבת להפחתה של עשרה אחוזים או יותר מהמשקל המקורי ושימור ההפחתה לפחות למשך שנה.

בנוגע לסוגיה האם בשלב הראשוני של ההרזיה עדיפה הפחתה איטית או הפחתה מהירה-

 

מצד אחד אין עדויות לכך שהורדת משקל באופן איטי אכן מבטיחה שמירה על המשקל החדש ומצד שני ידוע כי ככל שהמשקל ההתחלתי שיורד בשלב ההורדה ההתחלתי גדול יותר כך סך הקילוגרמים שיושלו יהיו גבוהים יותר בטווח הרחוק יותר.

 

נקרס וצוות החוקרים בדקו את הקשר בין שעור ההורדה הראשונית ושימור המשקל החדש בטווח הארוך. זאת ע"י בדיקה האם הורדת משקל בשלב הראשוני באופן איטי תשמור על התוצאות גם בטווח הארוך יותר מאשר במצב של הורדה מהירה של משקל העודף בשלב הראשוני.

 

המחקר עקב אחר 262 נשים בעלות משקל עודף בשנות החמישים - שישים שלהן אשר לקחו חלק בטיפול במשקל העודף, הנשים היו תחת מעקב אורח חיים בריא במשך חצי שנה כאשר נתבקשו להפחית מהצריכה הקלורית והעלאת רמת עצימות ותדירות הפעילות הגופנית על מנת להשיג הפחתת משקל של 0.45 ק"ג בשבוע. לאחר מכן הן קיבלו תמיכה למשך שנה באמצעות תוכנית המשלבת קשר עימן לפחות פעמיים בחודש במתכונת של מפגשים קבוצתיים, טלפונים ודיוור.

 

נקרס וחוקריה חילקו את קבוצת הנשים ל-3 קבוצות לפי כמות המשקל שהן ירדו בחודש הראשון של התוכנית. הנשים בקבוצה של ההורדה המהירה השילו ממשקלן יותר מ-0.68 ק"ג בשבוע, אלו שבקבוצה הבינונית השילו ממשקלן בין 0.23 – 0.68 לשבוע ונשים בקבוצה האיטית השילו ממשקלן 0.23 ק"ג בממוצע בשבוע בחודש הראשון לתוכנית.

 

לאחר מכן בדקו את כמות המשקל אותן השילו או הוסיפו הנשים בתקופה שבין 6 עד 18 חודשים.

הממצאים הראו כי היה יתרון בטווח הארוך לנשים אשר הפחיתו ממשקלן בחודש הראשון יותר משקל מאחר והם השילו יותר ממשקל גופם ובנוסף הצליחו לשמור על משקלן החדש לטווח ארוך יותר לעומת קבוצת הנשים שהשילה ממשקלה באופן איטי והדרגתי.

 

נשים בקבוצת ההורדה המהירה היו פי חמש יותר קרובות מהנשים בקבוצה האיטית להשגת התוצאה האופטימלית של השלת עשרה אחוז ממשקלן בתקופה של 18 חודשים ואלו בקבוצה הבינונית היו כמעט פי שלוש יותר קרובות ליעד הנכסף מאשר הנשים בקבוצה האיטית.

 

החוקרים מסכמים:

"המחקר שלנו מספק עדויות ברות סמכא שהשלת משקל ראשונית מהירה תוך שינוי אורח החיים מובילה לתוצאות טובות יותר,בטווח של 18 חודשים הנשים לא העלו משקלן חזרה והשילו ממשקלן משקל רב יותר מקבוצות הנשים שהשילו ממשקלן כמות בינונית ונמוכה בשלב הראשוני של ההרזיה. אנו מציעים שתוך בקרה של אורח חיים בריא המאמצים העיקריים אמורים להתרכז סביב הפחתה מירבית מהמשקל בשבועות הראשונים של ההרזיה."

 

לפרטים נוספים הנכם מוזמנים לעיין בתוצאות המחקר המפורסמות: http://www.springerlink.com/content/18l187465p6601k8/

 

המאמר נערך באדיבות אתר טכנאי מזגנים ואתר ערסלים

 

  הגיבי על הכתבה                                  מעניין? שילחי לחברה

   

_______________________________________