נטוורקינג במחלקת עסקים

באדיבות וואלה לימודים – לימודים אקדמיים

עוד במדור עבודה:

להשיג עבודה בזמן מיתון

חושדים שאתם מועמדים לפיטורין?

אות המעסיק המתקדם

עוד על הצלחה בראיון עבודה

לשחות עם כרישה

אנרגיה טובה בעבודה

משפחה או עבודה - קונפליקט

לכוון למטרה

איך נצמצם את פערי השכר בין גברים ונשים

מנהלת בעולם של גברים

זכויות העובדת בטיפולי הריון

האם את מנהיגה?

הורות כבית ספר לעסקים

האם את מנהלת רוחנית?

האם אוכל לחזור מחופשת הלידה?

כיצד נפרוץ את תקרת הזכוכית?

למה את נשארת בעבודה שלא מתגמלת?

 

 

 

 

 

כל סיטואציה היא הזדמנות לאינטראקציה, זה המוטו של נטוורקינג – יצירת קשרים עסקיים ומקצועיים. הזדמנות טובה לחבור לקולגות או ללקוחות פוטנציאליים היא בלוקיישן בו נוכחים אנשים מהביזנס כמו במחלקת עסקים בעת הטיסה.
 

במקום לצרוך שינה או טלויזיה, ניתן לנצל את המומנטום ולהכיר כמה שיותר אנשים כי קשרים מובילים לקשרים נוספים ובסופו של דבר, תוכלי להרחיב את המעגל העסקי שלך. אז כיצד ניתן לייצר קשרים עסקיים במחלקת עסקים? הנה מספר טיפים שיעזרו לך לעשות זאת:
 

הכינותי מראש: הגיעי לטיסה מצויידת בכרטיסי ביקור, מצגת עסקית (מודפסת או על גבי לפ טופ) אודות היוזמה שיש לך או על החברה בה את עובדת או אותה תרצי לשווק לאנשים, יומן מסודר בו תוכלי לרשום את פרטי הפגישה או את פרטי אותו אדם שפגשת כדי שתוכלי ליצור עמו קשר בהמשך כשתנחתי בחזרה בארץ. כמו כן, חשוב להיות במצב רוח תקשורתי, שכן לא תמיד אנשים יפנו אליך ועלייך להיות זו שעושה את הצעד הראשון בתהליך ההכרות.

 

בררי מי הפרטנר שלך: נסי לברר מי הפרטנר שיושב לידך בטיסה או לפחות באותה מחלקה, כיוון יהיה לך בסיס לפתח שיחה. תוכלי לגלות פרטים נוספים על אותו אדם לפי העיתון שהוא קורא וכך לאתר נושאי שיחה משותפים, הלוגו שמתנוסס על גבי התיק שלו או היומן שלו גם הוא מהווה רמז להיכן הוא עובד או עם מי הוא נמצא בקשרים מקצועיים. דברים נוספים שיעזרו לך לפתח שיחה או להוביל אותה למקומות מקצועיים – היעד אליו אתם נוסעים, המלון בו תשהו, המטרה העסקית של הטיסה שלו. כמובן שכל דבר יכול לפתוח שיחה, אפילו שיחה על מזג האוויר או על העיכוב בטיסה או אירוע עסקי חשוב שמתקיים בימים אלה.

 

הציגי את עצמך בצורה שיווקית: קשרים מתחילים בהכרות וזה הזמן שבן השיחה שלך יבין מי את. כמובן שניתן להתחיל בפרטים אישיים ולצאת משם אל הרקורד המקצועי. אם את עובדת שמחפשת עבודה חדשה או נוספת ובין אם את בעלת חברה שרוצה לשווק את המוצר שלה לאנשים, תמיד טוב לכוון את השיחה כך שהאדם אתו את מנהלת שיחה יבין מה יש לך להציע מבחינה מקצועית מעבר לאישיות מלבבת וחוש הומור מפותח. כמובן שתמיד טוב להחזיק בהישג יד כרטיס ביקור/מסמך קורות חיים ולמסור למי שאת פוגשת.  

 

הובילי את השיחה לאפיקים שיווקיים: לאחר שגילית פרטים נוספים על האיש שיושב לידך או על אנשים שפגשת בטרמינל ואז בטיסה עצמה, במעבר, בתור לשירותים וכולי, חשוב להוליך את השיחה למקומות הנכונים לך מבחינה עסקית. מעבר לכך שתמיד נחמד לפגוש אנשים חדשים, בוודאי תרצי לעניין אותם ביוזמה/בחברה שלך. נסי למצוא את החיבור העסקי הנכון עבורכם. למשל, אם גילית שאותה אישה שיושבת לידך היא מנהלת גיוס בחברת השמה גדולה, תוכלי להציע לה את תקציב מערך הגיוס של החברה ולנסות לבדוק האם היא תוכל לעדכן את כל הלקוחות שלה במוצר האחרון של החברה שלכם. חשבי תמיד כיצד ניתן לייצר קשר עסקי. פעמים רבות תוכלי להגיע למקום הזה בעקיפין, למשל, להתייעץ או לדסקס על סיטואציה מקצועית ומשם לבדוק כיצד האדם שלידך יוכל לפתור את הבעיה או מה הוא חושב על המקרה ואיך הידע המקצועי שלו יעזור לך וכיצד הידע המקצועי שלך יעזור לו. חשבי תמיד כיצד את משווקת את עצמך אך גם כיצד תוכלי לעזור לאותו אדם כך שהידע/השירות/המוצר שלך יהיה חיוני עבורו או עבור אנשים אחרים עמם הוא נמצא בקשרים מקצועיים.

 

סיימי את השיחה בהנעה לפעולה: תמיד טוב לקחת פרטי צור קשר מאותו אדם שפגשת, כדי שתוכלי לוודא בהמשך שהוא קיבל את המצגת ששלחת לו או בירר עבורך על אנשי קשר רלוונטיים. 

_______________

המאמר באדיבות וואלה לימודים – לימודים אקדמיים

  

   הגיבי על הכתבה                                 מעניין? שילחי לחברה

__________________________________________