העסק שלך

 סידרת מאמרי הדרכה להקמה ופיתוח של עסק חדש

 

אירגון המשרד

מאת: נאוה אורון

 

נאוה אורון

 

עוד בנושא זה:

העסק שלך

תדמית של עיצוב

איך לכתוב הודעה לעיתונות

שיווק ופירסום העסק הקטן

 

הכסף שלך:
מסגרת האשראי שלנו 2006

אישורי שהיה לפחד

לשמור על ערך הכסף

לא גומרים ת'חודש

ענייה עשירה ומבוססת

הבנק לא מאפשר להגדיל את האוברדרפט

איך אוכל להמשיך ברמת החיים שלי?

דמי כיס לבנות 

איך למצוא משקיע לעסק שלך 
לקנות כסף בזול  
ביטוח בריאות וסיעוד -מה כדאי יותר?  -
מי חייב להגיש דו"ח למס הכנסה?  -  הטבות מס בסוף השנה
נקודות זיכוי ממס הכנסה

תכנון מס בפרישה
את מחליטה כמה מס לשלם!

 

 

מבוא

לרובינו העובדות יש משרד כלשהו, שבו הן עובדות או נעזרות - בין אם זה חדרון קטן  בארגון גדול ובין אם זה משרד גדול של עסק קטן; בין אם המשרד ממוקם בבניין משרדים או בבית ובין אם הוא בכלל משרד נייד. רבות  אף מבלות זמן רב במשרד, לצורך מילוי  תפקידן, ולכן נודעת לסדר במשרד חשיבות רבה ביותר.  

 

שלבי הארגון

ארגון המשרד או העסק נעשה בכמה מישורים: תחילה, בארגון נכון של חפצים בחלל המשרדי הרחב; לאחר מכן, בארגון פריטים במקומות האחסון המיועדים להם, ולבסוף, בארגון כספים, נתונים, שיטות עבודה, פרויקטים, זמן ומלאי.

החלל במשרד כולל: ריהוט משרדי (שולחנות כתיבה, כיסאות וארונות), כלי עבודה (מחשבים ואביזריהם), מכשירי תקשורת (טלפון ופקס) וכן תיקיות, מוצרים של העסק, ציוד משרדי וניירת. לאחר ששטח המשרד מסודר בצורה נכונה, אפשר לארגן את הפריטים הקטנים יותר (בעיקר, ניירת). נקודה נוספת: עבודה ברמה המיטבית מצריכה תאורה מתאימה.

כשמדובר ברענון שיטות העבודה, רצוי לעקוב תחילה אחר השיטות הנוכחיות ולשמוע מאנשי המשרד הסברים ודגשים לגבי אופן העבודה. לאחר מכן, ניתן לגבש שיטות עבודה יעילות ונוחות יותר, בשיתוף עם אנשי המשרד ולעתים בעזרת תוכנות. 

 

התועלת שבארגון

.ולש תויחוורה תלדגהל םורגתו קסעב ןמזהו םיבאשמה לש רתוי הליעי תלוצינל איבתש ,הדובעל המיענו החונינ הריווא רוציל איה יקסעה ןוגראה תרטמלגורם המארגן חשוב לקבל תמונת מצב עכשווית לגבי כל נושא בעסק, כמו התקדמות פרויקט, מלאי, מצב חשבון הבנק או קשר עם לקוחות, כדי שיוכל להתאים את הסדר והארגון לצרכים האמיתיים של העסק.

 

ארגון המשרד

לפני שאנו מתחילות לארגן, חשוב להגדיר את התחום שבו אנו מתכנננות לערוך סדר וארגון מחדש: האם מדובר בחלל המשרד כולו, או שמא רק בארון ניירת או בארגון שיטות עבודה בעסק.

 

ארגון מסמכים

מסמכי המשרד נחלקים לשניים: מסמכי נייר ומסמכים ממוחשבים. את שני הסוגים יש לארגן בצורה יעילה, כך שלכל המשתמשים בהם תהיה נגישות קלה ומהירה אליהם.

 

התוצאה

משרד מאורגן היטב יביא להגדלת התפוקה של העסק. שמירה על הסדר והארגון לאורך זמן תניב לעסק פירות טובים לטווח ארוך.

 

 

נאוה אורון

יועצת ארגון

טל. 052-3876800

 

 

_______________________

תגובות: כיתבי אל האתר                                           שילחי לחברה

 

______________________________________________