העסק שלך

 סידרת מאמרי הדרכה להקמה ופיתוח של עסק חדש

 

ואלה שמות

מאת: אריאלה זמיר

 

 

 

עוד בנושא זה:

העסק שלך

מיתוסים על יחסי ציבור

קשרים, קשרים

תדמית של עיצוב

איך לכתוב הודעה לעיתונות

שיווק ופירסום העסק הקטן

 

הכסף שלך:
מסגרת האשראי שלנו 2006

אישורי שהיה לפחד

לשמור על ערך הכסף

לא גומרים ת'חודש

ענייה עשירה ומבוססת

הבנק לא מאפשר להגדיל את האוברדרפט

איך אוכל להמשיך ברמת החיים שלי?

דמי כיס לבנות 

איך למצוא משקיע לעסק שלך 
לקנות כסף בזול  
ביטוח בריאות וסיעוד

מה כדאי יותר? 

מי חייב להגיש דו"ח למס הכנסה? 

  הטבות מס בסוף השנה
נקודות זיכוי ממס הכנסה

תכנון מס בפרישה
את מחליטה כמה מס לשלם!

 

 

מהו הזמן הנכון להעניק לעסק שלנו את שמו? מהו שם טוב? ואיך למען השם יוצרים אותו?

אריאלה זמיר בעלת עסק לשירותי כתיבה ותוכן לעסקים קטנים,"זמיר- מילת מפתח", כתבה עבורכן 10 טיפים. חומר למחשבה.  

 

רגע אחרי שהחלטנו סופית שאנחנו רוצות להקים עסק משלנו, מגיע הרגע בו אנו מחפשות בלהיטות אחרי שם לעסק. שם קצר, מדליק, מצחיק. קולע, נוגע, פוגע. אנחנו שואלות חברות, מטרידות את מנוחתם של בני משפחה, מתייעצות בפורום קריירה, מבררות בפורום של קופירייטרים מגלגלות על הלשון ומחליטות.

רגע! לא כל כך מהר.

 

רבות מאיתנו חושבות ששם זה הדבר הכי פשוט והכי מהנה בכל הקונסטלאציה הזו שנקראת "עסק".

מהנה? –בהחלט! פשוט? ….

 

הדעות לגבי בחירת שם לעסק מאוד חלוקות. אני מכירה כאלו הסבורים, שהעניין בכלל לא כל כך חשוב בכדי להשקיע בו זמן, מחשבה ואנרגיה.  

לא חשוב כי התוכן שאנו יוצקות לעסק, המיתוג שאנו יוצרות לו, החשיבה היצירתית וההתנהלות הכלכלית, הם הדברים המהותיים שיהפכו את העסק שלנו לעסק מצליח.

רבות הדוגמאות: החל מהמותגים הספורטיביים למיניהם דרך מעצבי העל הידועים וכלה ב"קוקה קולה" (מה זה בכלל קוקה קולה?...).

על פי התיאוריה הזו כל עסק יכול להיקרא, או לא. NO NAME"" טוב גם הוא לצורך העניין.

 

העניין הוא, שלא פעם בעלות עסקים מחפשות שם שיביע את עצמן, שיצור נבדלות.

זה טוב לסינון לקוחות, להפגנת ייחודיות ולהזכיר לך את המיקוד שלך.

 

טיפ מס' 1:

גלי את הזהות שלך

מהי הליבה?

מה הייחודיות?

מי קהל היעד?

 

אם את מעצבת בגדים לנשים בהתאמה אישית. בפעם הבאה כשיפנו אלייך מהמפעלים של ZARA לעצב עבורם את הליין האולטימטיבי הבא, את תדעי שזה לא את. מצד שני איך הלקוחות הייחודיות שלך, אלה שקשה להן למצוא בגדים ההולמים את גופן, אלה שנאלצות להסתיר פגמים כל שהם, איך אלו תדענה שהעסק שלך נולד בדיוק בשבילן? אם תיתני לו את השם: "ענבל- מעצבת".   

 

טיפ מס' 2:

שם טוב הוא שגריר טוב.

הזהות העסקית שלך מגובשת, ובכל זאת יש לך רק משפטים באורך קילומטר בראש כדי להביע את מה שאת רוצה. זה טוב? זה לא.

שם צריך להציג את העסק שלך בצורה ממוקדת כבר מהשנייה שכרטיס הביקור פוגש בלקוח הפוטנציאלי שלך.

 

טיפ מס' 3:

בחרי בשם קצר וקליט. (עד 3 מילים!).

ענבל- מפיקת אירועים, זה בסדר?

זה לא. מה פה מיוחד? מה מושך? מה זה מקרין? – כמעט לא כלום למעט העיסוק. אנחנו יודעות שענבל לא אופה עוגות ביתיות. אז מה?.

 

טיפ מס' 4:

דאגי שבשם שלך תהיה לפחות טיפונת לחלוחית: 

ביטויים, משחקי מילים, חרוזים  – כל אלו יכולים למשוך, לסקרן ליצור עניין.   

אם השם שלך הוא סיגל ואת מארגנת מעגלי נשים, החרוז יכול להוות עניין, לדוגמה: "עם סיגל במעגל".

"כפתור ופרח"- אם את יוצרת כפתורים וידיות מחמר פולימרי (פימו).    

 

מה מייחד את השמות האלו? שכל מי שנתקל בהם, מבין מהרגע הראשון את המהות של העסק, ומהרגע השני הוא מחייך, מסתקרן. יש מקום  לשאלות: לאלו נשים מיועד המעגל? איפה את מוכרת את הכפתורים שלך? אבל אף אחד לא יתהה על המהות.

אני מודה, אני פריקית של חיבור למהות לא רק למה שאת רוצה לשדר: הצלחה, מצוינות, אינטימיות וכו'.    

 

המהות של העסק שלך בהחלט לא תהיה ברורה אם החלטת להעניק לעסק שלך את השם "סימפטיה" לא יהיה אחד (שיהיה לו זמן להתעניין), ושלא יחקור אותך מה בדיוק את עושה.

ניתן לראות בזה חשיבה יצירתית. אני בעד! בעיקר... אם מדובר במישהי שקוראים לה סימה והיא מתעסקת בטלפתיה.     

 

ומה עושים עם הסתימות?

 

טיפ מס' 5:

לכל שם ניתן ורצוי להוסיף תת שם.

למה בעיתון יש כותרת וכותרת משנה? כדאי להכניס את הקורא לתוך העניינים.

אותו הדבר בשמות. מצאת לך שם ש"עושה" לך את זה אבל לאחרים הוא חידה? – כתבי לו פתרון. מתומצת וענייני. גם אם לאחרים הוא אומר משהו, עדיין אני ממליצה בחום על תת שם.

(סינון לקוחות, מיקוד – זוכרות?).

 

"סימפטיה"

תקשור ופענוח חלומות

 

"קונוטאציה"

 משחקי חשיבה יוצרת.

 

"מיליגרם"

אימון אישי להרזיה

 

איך יוצרים שם שיהיה קצר, יצור ניצוץ ויאפיין את העסק שלנו? 

 

טיפ מס' 6:

צוללים אל עולם המינוחים של העסק

אם את בעסקים של צלילה "שנורקל"- לימודי צלילה לילדים, יעשה את העבודה מצוין.

 

אפשר לגלוש לשפות אחרות, להיעזר במטאפורות, דימויים, סיכול אותיות וכל מה שעולם המילים והצלילים מציע לנו, והוא מציע הרבה!

 

יש כאלה, שמאוד מעוניינות שהשם שלהן יופיע כחלק משם העסק, בעיקר כשמדובר במקצועות יצירתיים.

 

טיפ מס' 7:

בדקי היטב את האותיות של השם שלך

לא פעם הוא יכול להוות בסיס לשם העסק (שיופיע מתוכו - ממש כך), או יתחבר למילה אחרת שמתאימה לתחום בו את עוסקת.

 

טיפ מס' 8:

גם גראפיקה יכולה לתמוך ברעיון.

אותיות קטנות, גדולות הפוכות וכו'.

בחרי לך מעצב טוב, הוא יכול לחולל פלאים.

 

טיפ מס' 9:

יגעת ומצאת –תאמיני!

גלגלי אותו שוב ושוב על הלשון, וודאי שאת שלמה איתו. תבדקי שאת מתמוגגת כל פעם שהוא יוצא לך מהפה. תרגישי את החשק להכריז עליו בקול גדול, ואם לא....   

 

טיפ מס' 10:

שם זה לא קיר

אפשר לשנות, אפשר להחליף. את מוזמנות לקרוא את הפוסט הראשון שכתבתי "עסק אינדיאני" בבלוג שלי "מילה של עסק" המפורסם ב"גולדה" ו"בקפה דה מרקר", הוא מדבר בדיוק על זה: על הקושי למצוא את השם הנכון. מניסיון, זה לא כל כך נעים להחליף שם במיוחד אם זה לא נעשה בשלב "ההרצה" אבל... אם את חייבת, את מוזמנת לחזור להתחלה.  

 

 

"זמיר- מילת מפתח", שירותי כתיבה ותוכן. 

www.zamirkeyword.co.il

 

 

  ____________________________

תגובות: כיתבי אל האתר                                           שילחי לחברה

 

 

_____________________________________________